Kundeservice
Har du spørsmål angående bestillingen eller leveransen din, ta gjerne kontakt med oss på support@ostersjosten.se
Betaling
All betaling skjer på en sikker måte via Shopify Payments. Du kan velge å betale med kort. Vi godtar Visa, Mastercard og Amex. Du kan også velge å betale med PayPal.
Bedrift
Ved søknad om betaling via bedriftsfaktura gjennomføres det en vanlig kredittvurdering, noe som kan innebære at det innhentes en kredittopplysning.
Betalingsbetingelser: Forfallsdato og øvrige vilkår for bedriftsfaktura fremgår av fakturaen. Ved fakturabetaling skal betalingen være mottatt senest 30 dager fra fakturadato. Ved forsinkelse med betaling tilkommer et påminnelsesgebyr på 60 kr samt forsinkelsesrente på 2% per måned fra forfallsdato inntil full betaling er mottatt.
Overdragelse: Alle bedriftsfakturaer vil bli overdratt til Svea Bank AB, 556158-7634 (“Svea Bank”). Alle betalinger knyttet til fakturaen skal betales til Svea Bank.
GDPR: Ved betaling via bedriftsfaktura vil fakturaen bli overdratt til Svea Bank AB, og vi deler bedriftskundens personopplysninger med Svea Bank. Svea Bank er ansvarlig for de kravene vi har overdratt til Svea Bank. For detaljert informasjon om Svea Banks behandling av personopplysninger, vennligst les videre i Sveas databeskyttelsesinformasjon som er tilgjengelig på https://www.svea.com/databeskyttelse eller kontakt Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Databeskyttelsesrådgiver kan kontaktes på privacy@svea.com.
Frakt og leveringstid
Rask og sikker levering innen 7-14 dager til hele Norge for varer på lager (levering til tynt befolkede områder kan ta lengre tid i enkelte perioder). Fraktpriser er fra 2.100 NOK, men frakten beregnes i kassen. For prøvene og vårt tilbehør er frakten gratis.
Varene leveres til den angitte adressen eller så nær adressen som transportøren kan komme. Transportøren bærer ikke varene.
Vi forbeholder oss retten til å belaste kostnader som oppstår i forbindelse med at ordren ikke mottas på en bestemt leveringsdato, samt ved uavhentede pakker og returfrakt.
Klageret
Sjekk varene umiddelbart, senest innen 7 dager etter levering. Du som kunde har plikt til å kontrollere mengde av materialet, fargeforskjeller og eventuelle synlige eller skjulte skader.
Hvis det oppdages skade på produktene eller emballasjen, må dette noteres på leveringsbudets fraktseddel ved signering. Dokumenter skaden med bilder, både med og uten emballasje.
Hvis produktet ditt er defekt, vennligst gi oss beskjed på support@ostersjosten.se.
Forklar følgende informasjon i e-posten din:
1. Når du mottok og pakket ut leveransen.
2. På hvilket tidspunkt la du merke til hva som er defekt eller feil.
3. Beskriv så detaljert som mulig hvorfor du vil klage på produktet ditt.
4. Legg ved bilder av det som er defekt eller feil. Vær oppmerksom på at kantpåvirkninger eller mindre hull ikke er en gyldig klagesak, da det er vanlig på naturlige materialer.
5. Når vi har mottatt klagen din, vil vi gå gjennom den og komme tilbake til deg om vi vil fortsette prosessen. I tilfelle en godkjent klage, er Östersjösten ansvarlig for kostnadene ved returfrakt eller erstatningsprodukt.
Du som kunde har tre års klagerett. Reklamasjonen må fremsettes uten ugrunnet opphold fra det tidspunkt feilen er oppdaget. Klager må fremsettes før montering av produktet, reklamasjoner etter montering aksepteres ikke.
Angrerett
Som kunde har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Du må ikke oppgi noe grunn.
Dersom du angrer på kjøpet, står du selv for kostnad av returfrakten.
Du har alltid rett til å kontrollere varene før du bestemmer deg for å returnere dem til oss. Varene skal kontrolleres med varsomhet og returneres til oss i samme stand som du mottok dem. Varene skal returneres i originalemballasjen. Hvis pallen eller annen emballasje kasseres, må dette ordnes for egen regning. I etterkant kan vi kreve betalt for eventuelle skader, mangler eller feil i forbindelse med returneringen av varene.
Ved retur står du som kunde ansvarlig for eventuelle skader under frakt.
Etter at returen er mottatt og godkjent, vil tilbakebetalingen skje innen 14 dager fra returen er mottatt.
Angrefristen gjelder ikke for stein- eller flisprøver. Spesialbestilte eller ikke lagerførte formater har heller ikke angrefrist.
Personopplysninger
Din integritet er viktig for oss og vi kommer aldri til å selge, leie ut eller gi bort informasjon om deg (navn, adresse, e-postadresse osv.) til en tredjepart. Vi følger følgende prinsipper for personvern:
Informasjonen benyttes kun for å gi deg best mulig kjøpsopplevelse. All informasjon behandles konfidensielt og behandles i henhold til personvernloven.
Når du legger inn en bestilling hos oss, spør vi om personlig informasjon som f.eks. navn, epost- og leveranseadresse samt betalingsinformasjon (som kredittkortnummer, utløpsdato og CVC). Vi bruker denne informasjonen for å kunne opprette faktura og gjennomføre bestillingen. Dersom vi har problemer med å behandle en bestilling, bruker vi informasjonen for å kontakte deg. Telefonnummeret ditt trenger vi også i forbindelse med frakt og levering.
Du kan alltid kontakte kundeservice på support@ostersjosten.se og få oversikt over hvilken informasjon vi har om deg og hvordan den brukes av Östersjösten.
Vi benytter en tredjepart (f.eks. Google Analytics) for å analysere hva våre besøkende gjør på nettsiden vår. Vi forbeholder oss retten til å endre denne sikkerhetspolicyen når som helst, så hold deg gjerne oppdatert.
Angrefristen gjelder ikke for stein- eller flisprøver. Spesialbestilte eller ikke lagerførte formater har heller ikke angrefrist.